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채용정보 전체검색

럭셔리 코스메틱 그룹사 - CX (Customer Experience) Specialist 경력직
회사소개 프랑스 럭셔리 그룹사의 향수 및 화장품 브랜드
업무내용 / 자격요건 [담당업무]
1. 제품 및 서비스에 대한 고객의 문의에 대해 전문적인 지식으로 적시에 정확하고 효과적인 의사소통 방식으로 답변하고 후속 조치하는 일상 업무 운영
- 제품/구매/배송 정보(가격, 용도, 포장, 프로모션 등)에 대한 고객 및 내부 이해관계자의 전화 및 이메일 대응
- 운영 절차의 프레임워크를 준수하여 고객 클레임을 처리합니다.
2. 고객 지원 제공 및 고객의 클레임을 처리하는 데 있어 내부 지침 및 절차를 조정하고 프로세스 및 절차 문서화
3. 고객 데이터베이스에 모든 커뮤니케이션을 정확하게 기록하고 문의량 및 동향에 대한 연락처 데이터를 요약하고 할당된 채널/브랜드에 대한 정기 보고서 작성
4. 물류, E-비즈니스, 소매 및 마케팅 팀과 긴밀히 협력하여 고객에게 신속하고 정확한 대응 제공
5. 다양한 소비자 문제를 해결할 때 성과를 높이고 커뮤니케이션 능력을 향상 시키기 위한 팀원 코칭
6. CX 매니저가 여러 터치포인트에 걸쳐 사용자 중심의 이동을 구축하는 데 도움이 되는 다양한 프로젝트를 구현할 수 있도록 지원

1. Operate daily work of answering and follow-up customers’ inquiries on products and services in a timely, accurate and effective communication way with professional knowledge. 
- Respond to customers and internal stakeholders calls and e-mails on products/purchases/delivery information (price, usage, packaging, promotion, etc.)
- Handle customer claims in compliance with the framework of the operational procedures.
2. Adapt internal guidelines and procedures in the provision of customer support and handling the customers’ claims; Assist in documenting processes and procedures.
3. Log all communication in our customer database accurately and summarize contact data on inquiry volume and trend and produce regular reports for assigned channels/brands.
4. Work closely with logistics, E-business, retail, and marketing teams to give the prompt and accurate response to customers.
5. Provide coaching for team members to improve performance and enhance communication skills when addressing various consumer issues.
6. Support CX manager for the implementation of a variety of projects which help build user-centric journeys across multiple touchpoints. 

[자격요건]
* 8월 중 입사 가능한 자 우대
- 외국계 화장품 및 외국계 CS 경력 1~2년이상
- 영어 이메일 독해 가능 및 영어 프로그램 사용 가능
- 고객 요청/청구 처리에 있어 뛰어난 대인 관계 및 의사 소통 능력
- 개방적이고 적극적인 태도
- 전자 상거래 및 비즈니스 운영에 대한 지식

- 외국계 화장품 및 외국계 CS 경력 1~2년이상
- Good interpersonal and communication skills especially in customer request/claim handling
- Open-minded and proactive attitude
- Ability to work under pressure
- Team player who can gain the support and commitment of internal departments with confidence Excellent verbal and written communication skills
- Good knowledge in e-commerce and business operation

[전형절차]
서류전형 - 컨설턴트 인터뷰 - 기업 면접

[제출서류]
국문이력서(경력기술서 포함)

[직무분야]
CS/CX

[경력년수]
1년~8년

[기본연봉]
협의

[참고사항]
관리자 메모 참고

[지원방법]
하단의 회원 온라인지원 혹은 sj@cnscout.co.kr 로 이력서를 보내 주시면 검토 후 헤드헌팅을 진행하여 드리겠습니다. 
기타사항 학력:전문대이상, 외국어:영어
직급/직책:"님"으로 통칭
근무지:서울
담당자 담당컨설턴트: 이소정 컨설턴트
연락처: 010-3162-9987 /
이메일: sj@cnscout.co.kr